poniedziałek, 22 marca 2021

Tłumaczenie: Ermal Meta "Stelle cadenti"

W przerwie przed kolejnym zestawem apulijskich muzyków kolejne tłumaczenie piosenki. Tym razem bardzo świeżutki utwór artysty, który też jest z Apulii, choć jest ona jego drugą ojczyzną. 

Tuż po udziale w festiwalu w Sanremo Ermal wydał swoją kolejną płytę. I o ile jego festiwalowa propozycja Un milione di cose da dirti, chociaż o mało co nie wygrała festiwalu, nie wzbudziła u mnie spodziewanego entuzjazmu, tak ten utwór zachwycił mnie już od pierwszego przesłuchania Tribu Urbana. Mam nadzieję, że doczeka się zostania singlem (i jakiegoś ładnego klipu)*. Pomimo dużej melodyjności to nie jest w sumie tekstowo wesoła piosenka i właśnie dlatego chciałam przetłumaczyć ją na polski. Zawsze zachwycało mnie, że Włosi potrafią pisać w takiej 'bujającej się' formule także o rozstaniach (bo u nas to się zwykle cierpi smętnie...)

 


Muszę rzucić palenie, rzucałem je już setki razy,
I po prostu na ciebie patrzeć, tak intensywnie wgapiać się.
Mówisz, że to mi szkodzi, ale wcale o to nie dbasz,
Taka jest prawda.
Muszę przestać mówić, za dużo wypiłem,
Ale wszyscy jesteśmy trochę pijani  - czymś lub kimś,
Ale tak, zostawmy to.
Prawda to prezent, którego nikt nie chce.
 
Powiedz mi, że ci na mnie zależy
Nawet, jeśli w to nie wierzysz

Powiedz mi, że ci na mnie zależy
 Tak długo, jak będę na nogach.
Powiedz mi, że chcesz odejść,

Pożycz mi trochę wspomnień.
Powiedz mi, że ci na mnie zależy,
 Zawsze bardziej niż na kimkolwiek innym
 Nie jesteśmy spadającymi gwiazdami.
 
Gdybyśmy mogli zacząć całą historię od tyłu,
Wtedy pod koniec moglibyśmy przeżyć początek,
Nie ten cholerny ból.
A ty mówisz, że to nic takiego i że to minie.
 
Powiedz mi, że ci na mnie zależy
Nawet, jeśli w to nie wierzysz

Powiedz mi, że ci na mnie zależy
 Tak długo, jak będę na nogach.
Powiedz mi, że chcesz odejść,

Pożycz mi trochę wspomnień.
Powiedz mi, że ci na mnie zależy,
 Zawsze bardziej niż na kimkolwiek innym
 Nie jesteśmy spadającymi gwiazdami.
 
Chciałbym śpiewać,
Siedzieć do późna,
A gdy wtedy poczuję się samotny,
Budzić wszystkich,
Słyszeć twój śmiech
ze mnie mówiącego, tak jakbym był Bogiem,
A to tylko ja, tylko ja.
 
Powiedz mi, że ci na mnie zależy
Nawet, jeśli w to nie wierzysz

Powiedz mi, że ci na mnie zależy
 Tak długo, jak będę na nogach.
I przed odejściem
Weź sobie moje wspomnienia,
Że mi na tobie zależy
Zawsze bardziej niż na kimkolwiek innym
Nie jesteśmy spadającymi gwiazdami.
 
Ale tak, zostawmy to.
Żegnaj.
 

*spełniło się, dlatego też podmieniłam video na to właśnie klipowe <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz